ויזה לתאילנד

ויזה לתאילנד

תאילנד כמו רוב המדינות בעולם מעניקה לתיירים הנכנסים אליה אשרת תייר (מעין "ויזה") ל-30 יום בעת הכניסה למדינה לאחר ביקורת הדרכונים בשדה התעופה. עם זאת על מנת לקבל אשרת שהייה ("ויזה") ארוכה יותר יש להסדיר את העניין מראש בשגרירות תאילנד בישראל (ראה פרטים מטה) ולצרף כמובן תשלום סמלי.
במאמר זה נסקור את הדרכים לקבל "אשרת תייר" בתאילנד ל-30 וכיצד ניתן לאריך אותה באמצעים "פיראטיים" לתקופת זמן נוספת. כמו כן נסביר באופן כללי כיצד ניתן להשיג אשרות תייר ארוכות יותר מראש באמצעות השגרירות התאילנדית בישראל.

אשרת תייר רגילה (ל-30 יום)
עם הגיעכם תאילנד תעברו ביקורת דרכונים. כבר על המטוס יחלקו לכם צוות הדיילים כרטיסי תייר בהם יהיה עליכם למלא את כל הפרטים המופיעים בדף. תצטרכו למלא את הפרטים האישיים שלכם ובנוסף לכתוב היכן אתם מתכננים לטייל- מומלץ לרשום במקום זה את מסלול טיולכם ה"כללי" כלומר ערים, איים וכד'. בנוסף תדרשו לפרט באיזה בית מלון תלונו- לרוב ניתן לרשום סתם בית מלון פיקטיבי (אבל קיים). הצטיידו מראש בשם של בית מלון או התייעצו עם מטיילים נוספים על המטוס שיודעים לאיזה בית מלון הם מגיעים. לרוב פקידי ההגירה לא מוודאים מול בית המלון האם אכן אתם עתידים להתארח שם, והאם הזמנתם חדר. במידה ובמקרה תיפלו על פקיד הגירה "רציני" אמרו לו בנימוס שאתם מתכננים ללון במלון זה אך עדיין לא הזמנתם חדר.

בשיחה עם פקיד ההגירה תידרשו להציג על פי רוב כרטיס חזרה לישראל הנקוב לתאריך מסוים. במידה ותאריך החזרה שלכם ארוך מ-30 יום (השהות המותרת בתאילנד) תוכלו לומר שאתם מתכננים לחצות את הגבול למדינה שכנה (למשל לאוס/ וייטנאם) לטייל שם ולחזור דרך תאילנד לישראל. לרוב אין קשיים ובעיות ותהליך מתן הויזות עובר באופן "חלק".

ויזה לבעלי דרכון זר
"זכיתם!" אתם בעלי דרכון זר הנוסף לדרכון הישראלי. לרוב צפויות לכם הפתעות חיוביות בביקורת הגבולות. בעלי דרכונים אמריקאים ואירופאים מקבלים אשרות שהייה יותר ארוכות בתאילנד. ברירת המחדל היא אשרת שהייה של חודש, אך כמור למשל אזרחים אמריקאים זוכים לאשרת שהייה אוטומאטית של עד 6 חודשים ללא צורך בהארכה. מדינות אירופאיות אחרות יכולות לקבל אשרות כניסה של שלושה חודשים וכד'. שווה לבדוק- הדבר יחסוך לכם טרטור וכסף מיותר.

"הארכת ויזה"
את אשרת הכניסה שלכם כאמור תקבלו באופן מוצהר ל-30 יום, עם זאת תוכלו להאריך אותה בקלות רבה באמצעות מעבר קצר לאחת המדינות השכנות. רוב המטיילים אשר מטיילים בצפון באזור "משולש הגבולות" גם ככה חוצים לגיחה קצרה ללאוס וחוזרים לתאילנד ובכך מאריכים להם את האשרה בעוד שלושים יום באופן כמעט אוטומאטי. אין צורך אפילו ללון בצד השני של הגבול אלא לעבור אותו למדינה שכנה (להחתים את הדרכון) ולחזור לתוך תאילנד. זו אופציה נוחה מאוד. עם זאת שימו לב שלעיתים במעברי גבול יבשתיים למדינה אשרות התייר שניתנות הם לזמן פחות מ-30 יום (לעיתים שבועיים, לעיתים מעט יותר מכך). בכל מקרה וודאו לכמה זמן הוארכה לכם האשרה והתנהגו בהתאם.

הסדרת ויזה לתקופה ארוכה יותר
כמובן שניתן להיות ערוכים ומאורגנים יותר ולא לעשות דברים באופן "פיראטי" ולהסדיר מראש את אשרת התייר שלכם על ידי פנייה לשגרירות תאילנד בישראל. השגרירות מנפיקה אשרות תייר בהליך קצר יחסית ובעלות לא גבוהה. אם אתם מתכננים שהייה ארוכה בתאילנד מומלץ להסדיר את הדברים מראש- יחסוך כאב ראש ואף לא מעט כסף.
כתובת שגירות תאילנד בישראל: רחוב אבא אבן 1 הרצלייה (מספר טלפון: 09-9548412/3).

מה קורה אם נתפסתי בתאילנד ללא ויזה?
ראשית לא נעים, שנית- לא נורא. מטיילים רבים מפספסים את מניין הימים שלהם או שוכחים לצאת לגבול המדינה השכנה בזמן ומוצאים את עצמם חורגים מימי האשרה שניתנה להם ביום הגעתם לתאילנד. לרוב חריגה בימי אשרה מתמצאת בחקירה בחדר חקירות מאולתר בשדה התעופה ביום עזיבתכם את המדינה ותשלום קנסות גבוהים על כל יום של פיגור וחריגה מאשרת התייר שלכם. הליך החקירה הוא לא נעים, במיוחד כאשר יש סיכוי שתחמיצו את הטיסה שלכם, כי התאילנדים יתעקשו לחקור ביסודיות את "הפשע" הגדול שביצעתם… בכל מקרה לאחר שיבינו שאינכם מהגרי עבודה בלתי חוקיים יטילו עליכם קנס בגין כל יום של חריגה (יכול להגיע ללא מעט כסף וחבל).

לסיכום
הדרך להשגת אשרת כניסה (ויזה) לתאילנד קלה מאוד ובחינם. לכן מומלץ להיות "ילדים טובים" לשחק על פי כללי המשחק התאילנדיים (הם די גמישים גם ככה) לחצות את הגבול למדינה השכנה מתי שצריך ולהאריך את האשרה ובכך לא להסתבך עם פקדי ההגירה…

 

הוסף תגובה