אנג ט'ונג, תאילנד

אנג ט'ונג, תאילנד

אנג ט'ונג (Ang Thong) הוא שם של מחוז הנמצא במרכז תאילנד צפונית לעיר איותיה אשר שטחו כ-968 קמ"ר ועם זאת הוא נחשב למחוז קטן יחסית. לאלו מכם שמתכננים לעלות באופן יבשתי בנסיעה מבנגקוק לכיוון צפון תאילנד כדאי לשלב במסלולכם את הנסיעה דרך מחוז אנג ט'ונג. התיירים המבקרים באיותיה בדרכם לצפון לרוב ממשיכים במסלולם לכיוון מחוז אנג ט'ונג וחוצים אותו בדרכם לערי הצפון. בירתו של המחוז היא העיר אנג ט'ונג (כשם כל המחוז כולו) המרוחקת מרחק של כ-100 ק"מ צפונית לבנגקוק וכ-20 קילומטרים צפונית לאיותיה.

העיר אשר בעבר הייתה ממוקמת על גדות נהר הנוי נקשרה בהיסטוריה התאית לקרבות הקשים והעקובים מדם שנערכו עם הצבא הבורמזי. הבורמזים בניסיונותיהם לכבוש את העיר התקשו מאוד להפילה ומספר קרבות גבורה שנערכו על העיר נזכרים ומוכרים לתאילנדים בהיסטוריה הלאומית של ארצם.

אנג ט'ונג – מה לראות ומה לעשות?
העיר אנג ט'ונג מהווה מרכז חשוב עבור כל 200 הכפרים השייכים למחוז אנג ט'ונג המקיף את עיר המחוז. לפיכך הרבה פסטיבלים ואירועים שנערכים בעיר מקורם בחגיגות כפריות של הכפרים מסביב אשר נפגשים במרכז העיר לצורך מסחר, ציון אירועים לאומיים ודתיים.

בחודשים דצמבר-ינואר מתקיימים בסמוך לבניין העירייה של אנג ט'ונג ירידים של אומנויות ומלאכות יד כפריות. ירידים ססגוניים של בני הכפר המציעים את מרכולתם אגב קיום תחרויות ספורט, פסטיבלים של מוסיקה ואפילו תחרויות יופי של פרות (אם תחפצו בפרה יפה לקחת חזרה הביתה זהו כנראה המקום והזמן עבורכם).

במרכז העיר שוכנים שני מקדשים גדולים וחשובים: ראצ'אפאסקי וסאונסווריאם. בכל אחד מן המקדשים הללו תוכלו למצוא פסל ענק של בודהה בצבעי זהב. הבודהה אשר מצוי בפוזיציית שכיבה (ולכן קרוי באופן ונורא מקורי "הבודהה השוכב") בגודל של לא פחות מ-20 מטרים. על אף צבעו המוזהב המקומיים מעידים שלא מדובר בזהב טהור- כנראה שמדובר או בציפוי זהב או שבכלל מדובר רק בצבע זהוב. כך או כך הפסלים מאוד מרשימים כשלעצמם ואם תגיעו בחושים מרץ ואוקטובר תוכלו לזכות לקחת חלק בתחרות מרוצי הסירות ארוכות הזנב הנערכות בעיר בחודשים אלו. מדובר על תחרות ספורט מסורתית שנערכת פעמיים בשנה במהלכה מתחרים המקומיים במרוצי סירות דמויות קאנו אשר מצמידים להן מנוע חזק שמהווה מדחף לסירה. הזוכים מקבלים פרסים אישיים אך מזכים את המחוזות והכפרים שמהם מגיעים בפרסים מחוזיים. סביב תחרויות הסירות נערך הפנינג ופסטיבל נפלא שמאוד כדאי לקחת בו חלק.

הקרבה של מחוז אנג ט'ונג לאיותיה הידועה בקדושתה לעם התאי, מביאה לכך שמעט מן הקדושה של איותיה עצמה מקרין גם על האזורים השכנים. בכל אזור אנג ט'ונג פזורים מקדשים יפיפיים, חלקם קטנים יותר אחרים גדולים ומפוארים. לרוב כל מקדש כזה מעטר את עצמו במספר פסלי בודהה קדושים ומוזהבים לשמחתם של התיירים הרבים המבקרים במקום.

 

הוסף תגובה