איותיה, תאילנד

איותיה, תאילנד

אחת הערים המעניינות והעתיקות ביותר בתאילנד היא העיר איותיה (Ayutthaya). העיר אשר ממוקמת במחוז פרה נקהון סי איותיה מרחק של כ-85 קילומטרים צפונית לבנגקוק נחשבת לאחת הערים הקדושות ובעלת המסורות הקדומות ביותר בהיסטוריה התאית. העיר אשר חלקים נרחבים ממנה נחפרו במהלך העשורים האחרונים במסגרת חפירות ארכיאולוגיות ואף הוכרה לאחרונה כאתר מורשת עולמית על ידי ארגון אונסק"ו מהווה אטרקציה תיירותית נפלאה עבור חובבי המקדשים, העתיקות והחיפוש אחר התרבות התאית הקדומה.

איותיה ממוקמת בנקודה אסטרטגית של מפגש שלושה נהרות: הצ'או פריה, הפאסאק והלופובורי. בתקופות קדומות שמשו שלושת הנהרות המקיפים את העיר כאמצעי לביצורה ולחיזוק הביטחון של תושביה. תעלות רבות נחפרו סביב העיר ובחפיר מולאו מימי הנהרות אשר הקשו על כיבוש העיר. על אף הביצורים השונים עצם קדושתה של העיר היווה לה מגן עד כדי כך שהבורמזים בעת כיבושם את העיר חששו מאוד לכובשה ולהרוס אותה מפני שהאמינו שהאלים מגנים על העיר ויפגעו בכל מי שינסה להרוס אותה.

איותיה שמשה כבירה של הממלכה התאילנדית בין המאות ה-14 עד ה-18, אז נכבשה לבסוף על ידי הבורמזים ואף נהרסה כליל. לאחר שנים של חורבן החלו לשקם את העיר וכיום כאמור היא נחשבת לאחת הערים המעניינות לביקור מבחינה תיירותית בתאילנד. כמובן שתרמה ליוקרתה של העיר גם אותה הכרה בה כאתר מורשת עולמי לעם התאילנדי בשנת 1991 על ידי ארגון אונסק"ו.

איותיה – דרכי הגעה

איותיה נמצאת מרחק לא רב מבנגקוק הבירה (כ-85 קילומטרים צפונית), נסיעה ברכב יכולה לארוך כשעתיים-שעתיים וחצי. ניתן להגיע באמצעות נסיעה ברכב שכור (ניתן לשכור רכבים בבנגקוק ולהצפין) או בתחבורה ציבורית. אוטובוסים ציבוריים יוצאים בתדירות גבוהה מכיוון בנגקוק לכיוון איותיה לאורך כל שעות היום. איותיה היא לרוב אחת התחנות הפופולאריות בקרב תיירים בדרכם היבשתית מבנגקוק הבירה לכיוון צפון תאילנד. אם אתם מתכננים נסיעה יבשתית שכזו, מומלץ מאוד לעשות תחנה של יום-יומיים באיותיה ולהתרשם ממה שלעיר העתיקה הזו יש להציע.

איותיה – מה לראות ומה לעשות?

איותיה היא עיר של מקדשים ונזירים, מאוד מעניין לטייל כאן ולהתרשם מהאזורים העתיקים של העיר אשר שוקמו ושוחזרו בצורה מרהיבה. אחדים מן המקדשים שייכים עוד לתקופות העתיקות של איותיה, תקופת "תור הזהב" אז זכתה למעמד רב עוד לפני החורבן של הבורמזים את העיר. מבנים רבים נותרו עומדים על תילם על ימים אלו וניתן להתרשם מן הבנייה היפה והמרשימה בכל רחבי העיר.

מקדשים מומלצים אשר מאוד כדאי לבקר בהם הם המקדשים "נה-פרה-מאנה" אשר הוקם לראשונה במאה ה-16 אך שופץ ושוקם לקראת המאה ה-18 עוד לפני חורבן הבורמזים. מקדש אחר הוא מקדש הפרה-סרי-סנפט אף הוא הוקם במאה ה-15 ועבר גלגולים רבים של שיפוץ וחורבן. סופו היה בביזה מאסיבית במאה ה-18 לאחר כיבוש הבורמזים את העיר.

מאוד נחמד לשכור אופנים או טוק טוק ולצאת לסיור רכוב ברחבי העיר, איותיה מאוד שלווה ונעימה וכיף לטייל בין רחובותיה. המיקום שלה בלב היער ובמפגש שלושת הנהרות מספק פינות חמד רבות שבהן ניתן לעצור ולהתרשם מהטבע הסובב ומן הנוף. טיולים כאלו באופניים יכולים להוות אתנחתא נעימה מהשאון של בנגקוק ככרך סואן. איותיה מאוד שונה מכל הערים הגדולות של תאילנד. יש בה קסם וקדושה מיוחדת ולכן מומלץ לחוש אותה עוד בטרם תמשיכו אל היעד הבא שלכם.

 

הוסף תגובה