דאלאס, טקסס

דאלאס, טקסס

דאלאס- כרטיס ביקור
שם: דאלאס (Dallas)
מדינה: טקסס (ארצות הברית)
שטח: 997 קמ"ר
אוכלוסיה: 1,300,000 נפש
מטבע: דולר אמריקאי
תחבורה: הדרך הטובה ביותר להתמצא בדלאס היא באמצעות נתיבי הרכבת של חברת DART המרשתים את רוב נקודות העניין בדאלאס. הרכבת שבחלקה היא רכבת תחתית ובחלקה רכבת עילית תביא אתכם ממקום למקום במהירות וביעילות מרבית (תמורת כרטיסים יומיים שעולים בין 4 ל-6 דולרים). באם בחרתם לנסוע למקום רחוק יותר כנראה שהדרך הטובה ביותר לנסוע היא באמצעות רכב פרטי וזאת בשל המרחקים הארוכים והפריסה הרוחבית של דאלאס על פני שטחים נרחבים.

דאלאס – מידע כללי
דאלאס היא העיר השלישית בגדולה במדינת טקסס שבארצות הברית, מיד לאחר יוסטון וסן אנטוניו הגדולות שבערי טקסס. היא דורגה בשנת 2009 כאחת מ-10 הערים הגדולות ביותר בארצות הברית וחיים בה כיום מעל למיליון ו-300 אלף תושבים. דאלאס היא גם מרכזו של מטרופולין גדול המרכז סביבו פרברים רבים וערים קטנות הגובלות עם דאלאס. דאלאס היא מרכז תעשייתי וכלכלי חשוב בעבור מדינת טקסס, יש בה מרכז עסקים גדול וחשוב באזור דאונטאון דאלאס, תעשיית היי-טק משגשגת שכונות יוקרה ואת שדה התעופה של דאלאס (DFW) הנחשב כיום לאחד משדות התעופה הגדולים ביותר בעולם (מדורג שני בארצות הברית ושלישי בעולם כולו). דאלאס היא עיר שוקקת חיים, עמוסה לאורך כל שעות היום ולפיכך גם פקוקה מאוד. על מנת להתמודד עם בעיות התעבורה הקשות של דאלאס ועומסי התנועה אשר בשעות היום העמוסות הופכים להיות בלתי אפשריים ממש עוברת דאלאס בשנים האחרונות שיפור תעבורתי חשוב בהקמת עשרות מחלפים גדולים שמנתבים ומנסים להזרים את התנועה ביתר קלות. דאלאס אוחזת כיום במספר שיאים מבחינה תעבורתית ביניהם המחלף הגדול ביותר בעולם המורכב מ-5 קמות של נתיבי מחלף בצומת אחד. לצד כל אלו נחשבת דאלאס לאזור מצוין לשופינג וזאת בזכות הקניונים הגדולים והרבים הנמצאים בשטחה.

דאלאס – מה לראות ומה לעשות?
מוזיאון הקומה השישית (The Sixth Floor Museume)– זהו מוזיאון שהוקם בדאונטאון דאלאס לזכרו של הנשיא ג'י אף קנדי שנרצח בדאלאס בסוף שנות השישים. המוזיאון ממוקם בקומתו השישית של בניין משרדים ממנו ירה הצלף והתנקש בחייו של קנדי שנסע במוכנית השרד שלו ברחוב המקביל ונופף להמונים שגדשו את הרחובות. המוזיאון מגולל את סיפור חיו ומותו של הנשיא הרצוח. אל תשכחו להביט מן החלון ממנו שלף המתנקש את הרובה ולאחר מכן צאו אל הכביש הסמוך והבחינו ב-X המסומן על הכביש עד היום. זהו המקום שבו הייתה מכוניתו של הנשיא ברגע שבו נורתה הירייה הנוראה.

האנדרטה לזכר הנשיא קנדי (Kennedy Memorial)– לא הרחק ממוזיאון הקומה השישית תוכלו למצוא את האנדרטה לזכר קנדי. האנדרטה שהוקמה לאחרונה אינה מרשימה במיוחד, ואם לומר את האמת, ניתן אף לוותר עליה. היא מעוצבת כקביה לבנה גדולה אשר במרכזה מעין אבן שיש מלבנית שחורה, דמוית קבר עליה חרוט שמו של קנדי.

• מתחם היריד המדינתי (State Fair Park)- אחד מהאירועים המרכזיים המתקיימים מידי שנה בטקסס הוא היריד של טקסס המתקיים למשך שלושה שבועות במתחם הירידים שבדרום העיר דאלאס. מתחם הירידים הוא למעשה פארק עצום רחב ידיים ובו יש מספר מוזיאונים ותערוכות הקיימות דרך קבע (כמו מוזיאון מדע, מוזיאון לפרפרים, מוזיאון טבע ועוד) לצד אזור שלם שנבנה בכל שנה במיוחד עבור היריד השנתי. היריד מתקיים מידי שנה במהלך חודש ספטמבר ולמשך שלושה שבועות. אל היריד מגיעים סוחרים ונציגי חברות מסחריות גדולות בטקסס כולה על מנת להציג את מיטב מרכולתם והמוצרים החדשים ביותר שיצאו בשנה החדשה אל השוק הטקסני. כך בדרך כלל ניתן לחזות בתצוגת מכוניות פאר, מכוניות עתיקות, מתחם בילויים ולונה פארק ועוד. לצד כל אזור הבילוי מתקיימים ביריד גם תחרויות ותצוגות ראווה של חיות חווה אותם מגדלים החוואים בחוות השונות ברחבי טקסס. ניתן לחזות בתחרויות של פרות, שוורים, סוסים ואף חזירים. הזוכים אגב מקבלים פרסים יקרי ערך והחיות נמכרות במרבה במחיר במכירות פומביות ביריד.

• האצטדיון קוטון בוול (Cotton Bowl Stadium)– אחד מהאצטדיונים הגדולים והוותיקים בדאלאס ממקום בתוך מרכז הירידים. האצטדיון נבנה בשנת 1929 ומאז שופץ והורחב מספר פעמים. באצטדיון מתקיימים מעת לעת משחקי פוטבול מרכזיים שונים של טקסס כאשר בדרך כלל בזמן היריד השנתי מתקיים בו משחק העונה של הליגה ומיליוני אוהדים גודשים את יציעיו על מנת להריע לקבוצות המתחרות. בימים אחרים ניתן לבקר באצטדיון ולהתרשם מגודלו ויופיו.

האקווריום של דאלאס (Dallas World Aquarium)- אחת מהאטרקציות התיירותיות הממוקמות בדרומה של העיר באזור ה-West End הוא האקווריום של דאלאס. זהו למעשה מבנה המשלב גם אקווריום וגם גן חיות זואולוגי שאינו גדול במיוחד. באקווריום ניתן לראות מכלי מים גדולים המציגים מינים שונים של דגים ובעלי חיים ימיים שונים שהובאו לכאן מימים ואוקיינוסים רחוקים ברחבי העולם. כמו כן יש כאם לא מעט תצוגות של בעלי חיים שונים כמו קופים ציפורים ועוד. במתחם האקווריום יש קומה מיוחדת שמוקדשת ליערות הגשם כמו גם מתחם שמוקדם לעולם התת מימי הנמצא מאות מטרים מתחת לפני הים בקרקעית האוקיינוסים.

• סאות'פורק ראנץ' (Southfork Ranch)– דאלאס מוכרת לרבים גם בתור המקום שבו התרחשה העלילה של סדרת הטלוויזיה המיתולוגית "דאלאס" ששודרה מסוף שנות השבעים ועד תחילת שנות התשעים בארצות הברית, ובישראל בשנות השמונים המוקדמות. הסדרה שהייתה לאת הסדרות הפופולאריות בכל הזמנים אכן צולמה בחווה לא הרחק ממרכז דלאלס באזור המכונה פארקר (Parker). החווה המכונה סאות'פורק עומדת עד היום ופתוחה כאתר תיירותי לקהל הרחב שרוצה לראות היכן צולמה הסדרה ולהרגיש קצת קרוב לדמויות המיתולוגיות של הסדרה המצליחה. ניתן לבקר באתר ההסרטה (תמורת תשלום) ולהצטרף לסיור מודרך לעולם של משפחת יואינג, כוכבי הסדרה.
 

 

הוסף תגובה