קופנהגן, דנמרק

קופנהגן, דנמרק

 קופנהגן – כרטיס ביקור

שם: קופנהגן (Copenhagen)
מדינה: דנמרק
שטח: 526 קמ"ר
אוכלוסייה: 1,153,000 נפש
שפה: דנית
מטבע: קורונה
שעון מקומי: השעון המקומי בקופנהגן זהה לשעון ישראל
תחבורה: קופנהגן היא צומת חשובה ועיר מרכזית בדנמרק, היא מחוברת לעיר מאלמו בשבדיה באמצעות גשר ארסונד המקשר אותה יבשתית עם מדינות סקנדינביה הצפוניות. בסמוך לקופנהגן ממוקם נמל התעופה הבינלאומי קסטרופ בו נוחתות טיסות בינלאומיות. בתוך קופנהגן כלי התחבורה הרשמי הוא ללא ספק האופניים. ניתן לשכור אופניים לטובת סיור בתוך העיר תמורת עירבון בלבד (ללא עלות), בנוסף יש בעיר גם רכבות רגילות ורכבות תחתיות מאוד נוחות ויעילות (אליהן ניתן להעלות גם את האופניים שלכם בקרונות מסומנים שנועדו לכך).
 
קופנהגן – מה לראות ומה לעשות?

פארק טיבולי (Tivoli Park)-אחת האטרקציות המרכזיות של קופנהגן הוא הגנים המרהיבים של פארק טיבולי. מדובר על גנים שהוקמו כבר במחצית המאה ה-19 המשולבים עם פארק שעשועים קלאסי מ"הדור הישן". תוכלו ליהנות כאן מלונה פארק נפלא ממש ב"טעם של פעם". יש כאן מתקנים ישנים וגם חדשים והמון מה לראות ומה לעשות. הגנים המטופחים של פארק טיבולי עוטפים את כל אטרקציות האומנות בטבע מרהיב המעוצב בצורה נפלאה ותורם הרבה לחוויה. מומלץ להגיע בשעות הצהריים (אז גם בדרך כלל נפתח הפארק) ולהישאר עד רדת החשיכה אז מוארים הגנים ומתקני השעשועים באלפי נורות צבעוניות שהופכות את המקום למרהיב פי כמה וכמה! בשעות הערב ובעיקר בסופי שבוע מתקיימים במקום מופעים של זמרים ולהקות דניות כמו גם קונצרטים באולם הקונצרטים שברחבי הפארק. הפארק ממוקם ממש קרוב למרכז קופנהגן ופתוח בכל יום משעות הצהריים ועד הערב. כרטיסי כניסה: מבוגר 75 קרונות, ילד (מגיל 3-10) 35 קורונות. בנוסף כניסה למתקנים עולה בנפרד או שניתן לקנות כרטיס משולב לכל המתקנים ב-200 קורונות למבוגר ו-150 קורונות לילד.

 

פארק באקן (Bakken)המתחרה הבלתי רשמי של פארק טיבולי הוא פארק באקן הממוקם בקלמפנבורג (Klampenborg)פרבר בצפון קופנהגן. מדובר על פארק שעשועים גדול עם מתקנים לכל המשפחה. מצעירים ועד גדולים יוכלו למצוא כאן מתקנים נפלאים. הפארק רחב הידיים הולך ותופס את מקומו בתור ה-פארק המוביל והלונה פארק המצטיין של קופנהגן. הוא כמובן לא מצליח להתחרות בוותיקות ובקלאסיקה של פארק טיבולי אך הוא בהחלט שווה את ביקור, בייחוד עבור משפחות עם ילדים. הפארק פתוח בחודשי הקיץ (מרץ-ספטמבר) וכניסה עולה כ-199 קורונות (כניסה חופשית לכל המתקנים).

 

פסל בת הים הקטנה (The Little Mermaid/ The Lille Haufue)אחד מסמליה המפורסמים ביותר של דנמרק הוא הפסל של בת הים הקטנה הממוקם במפרץ הים בצפון קופנהגן. על אף שאין מדובר בפסל גדול, מיוחד או עוצר נשימה יש בה משהו בבת הים הקטנה הזו שהופך אותה לקסם מיוחד וכמובן כל המסורת ארוכת השנים שהפכה אותה להיות אחד מסמליה של דנמרק. הנס כריסטיאן אנדרסן סופר אגדות הילדים הנודע אשר דנמרק היא ארץ מולדתו אחראי גם על עלילותיה של בת הים הקטנה ומכאן שהסיפור והפסל צבר פופולאריות רבה בדנמרק. שווה להגיע לכאן ולהצטלם עם פסלה של בת הים גם אם לא מדובר בפסל המרהיב ביותר שתפגשו בו מימכם.

 

בניין עיריית קופנהגן(City Hall)– אחד מהמבנים המרשימים בבירה הדנית הוא בית העירייה הנפלא של עיריית קופנהגן. מעבר למבנה העצום והמרשים רב התיירים מגיעים לכאן על מנת להתרשם מהשעון הענק והמדויק הממוקם ממש בתוך בניין העירייה. מדובר על שעון עצום מימדים אשר הייחודיות שבו הוא במערכת הגלגלים, המחוגים והמנגנון שנע בצורה דינאמית תוך הקפדה על דיוק מרבי (מדובר על סטייה של מיליונית שנייה אחת לחצי מליון שנים כך שניתן לסמוך על הדיוק שלו). השעון הוא גולת הכותרת של הביקור בתוך בניין העירייה אם כי במידה ויש לכם עוד מעט זמן פנוי גם להתרשם מהמבנה היפה בכללותו זה יכול להיות נפלא, בייחוד לחובבי הארכיטקטורה מביניכם.

 

המגדל העגול של דנמרק (Rundetaarn)נקודת תצפית מוצלחת על דנמרק ממעוף הציפור ניתן לקבל ממרומי "המגדל העגול" המגדל הנישא לגובה של 35 מטרים והעלייה אליו היא במדרגות לוליינות העושות מעט סחרחורת נבנה כבר במאה ה-17 ומאז מהווה נקודת תצפית נפלאה על כל דנמרק הנפרשת למרגלותיו. מומלץ לעלות אל הקומה האחרונה של המגדל בעיקר בימים בהירים בהם הראות טובה.

 

ארמון אמלנבורג Amalienborg Palace))-אחד מהארמונות המרהיבים ל בית המלוכה הדני הוא ארמון אמלנבורג שמכונה "ארמון החורף" של משפחת המלוכה. הארמון שנבנה במאה ה-18 הוא למעשה מכלול של ארבעה ארמונות שונים אשר אוגדו לארמון אחד המשרת את משפחת המלוכה בחודשי החורף. מתוך ארבעת הארמונות שניים פתוחים לקהל הרחב ובאחד מהם אף יש מוזיאון של בית המלוכה הדני בו מוצגים פריטים אישיים של בית המלוכה ומתנות ומזכרות שנצברו לאורך השנים על ידי מלכי דנמרק. במקום מוצבים גם כל העת אנשי המשמר המלכותי השומרים על הארמון 24 שעות ביממה ומבצעים חילופי משמר מידי יום בשעה 12:00 בצהריים. שימו לב שאם הדגל מונף בראש הארמון המלכה הדנית מצויה בביתה וצפוי לכם טקס חילופי משמר מהודר, אם הדגל אינו מונף המלכה אינה במתחם הארמון ועל כן הטקס יהיה הרבה יותר צנוע, וחסר כל ערך תיירותי.

 

ארמון רוזנבורג(Rosenborg Palace)– אחד מבין שורת הארמונות והמבנים השייכים לבית המלוכה הדני הוא ארמון רוזנבורג אשר נבנה במאה ה-17 על ידי המלך כריסטיאן הרביעי. כיום אין הוא נחשב מעונה הרשמי של משפחת המלוכה אך הוא עדיין מכיל לא מעט אוצרות של בית המלוכה הדני המוצגים לראווה למי שבוחר להצטרף לאחד מהסיורים המודרכים שנערכים במקום. ניתן להיכנס ממש לחדרי הטירה המרהיבה שבעבר אוישה על ידי משפחת המלוכה ועל ידי המלך עצמו. בחדרי המוזיאון של ארמון רוזנבורג תוכלו למצוא כתרים, תכשיטים, אוצרות ושאר חפצים יוקרתיים ששייכים לכתר הדני וכיום מוצגים לראווה לתיירים הסקרנים בארמון רוזנברג.

 

מדרחוב סטרוגייט(Stroget)- אזור הקניות התיירותי של דנמרק הוא מתחם מדרחוב סטרוגייט שהוא כנראה המדרחוב הגדול ביותר בו טיילתם מימכם. הוא מתחיל להתפתל בסמוך לכיכר העירייה וממשיך במורד הרחוב כשישה קילומטרים עמוסים בחנויות, בתי קפה, בתי כולבו והמון אזורים שבם ניתן לבזבז כסף. אל תבנו כאן על מציאות, האזור מאוד תיירותי ובהתאם מאוד יקר. עם זאת מדובר על אזור נפלא שבו ניתן לטייל וגם לעשות מעט קניות (או הרבה- תלוי ביכולתכם הכלכלית). בסופו של המדרחוב הוא מתחבר למתחם הנמל החדש (הנייבן) שגם הוא אטרקציה תיירותית בפני עצמה.

 

נמל ניהבן (Nyhavn)– אחד מהאזורים המתויירים ביותר בקופנהגן הוא מתחם הנמל "החדש" ניהבן. מתחם הנמל נבנה כבר בסוף המאה ה-17 כמעין תעלה שהכניסה את מי הים הצפוני אל תוך העיר וסביבה נבנו בתים שנועדו לשמש את עובדי הנמל ומשפחותיהם. היו המקום עבר מתיחת פנים והוא אחד האזורים היפים ביותר בקופנהגן. הבתים צבועים בשלל צבעים כל בניין בצבע אחר כאשר בקומות הגבוהות מתגוררים אנשים ובקומות התחתונות יש מסעדות, פאבים ובארים המלאים לאורך כל ימות השבוע בתיירים רבים. לחובבי האנס כריסטיאן אדנרסן, וודאי תשמחו לדעת שהסופר המהולל התגורר לאורך הרחוב בבתים מספר 20, 67, 81 לאורך חיו וכמובן הדבר מונצח על לוחיות מיוחדות בסמוך לכתובות אלו. ממתחם ניהבן יוצאות סירות תיירותיות שמקיימות שייט תעלות על התעלות של קופנהגן באזור העיר העתיקה בסיור שאורך כ-50 דקות ומהווה טעימה נפלאה ממיטב האזורים התיירותיים במתחם התעלות של העיר העתיקה.

 

מבשלת הבירה של קרלסברג(Carlsberg Brewery)- אחד התחביבים המרכזיים של הדנים הוא שתיית בירה. תוכלו להבחין זאת מיד בטיול באזור תעלות ניהבן או מדרחוב סטרוגייט. בתי הקפה עמוסים בדנים ששותים בירה, עדיף קרלסברג אם אפשר. קרסלברג, הבירה הדנית הידועה שהפכה במרוצת השנים לאחד הסמלים הרשמיים של דנמרק פותחת את שערי המבשלה המפורסמת שלה בקופנהגן במתחם עצום המתפרס על פני 10,000 מ"ר. במקום נערכים סיורים מודרכים, ניתן להיחשף לתהליך יצירת הבירה והמילוי בבקבוקים, ניתן לחזות בבקבוק הבירה הגדול בעולם וכמובן לקנח את הסיור בשלל טעימות נפלאות מבית היוצר של קרלסברג. הסיורים המודרכים אורכים כשעה וחצי.

 

צילומים:  Freepenguin
 
 

הוסף תגובה