הלסינקי, פינלנד

הלסינקי, פינלנד

הלסינקי – כרטיס ביקור

שם: הלסינקי (Helsinki)
מדינה: פינלנד
שטח: 187 קמ"ר
אוכלוסייה: 588,000 נפש
מטבע: אירו
שפה: פינית, שבדית
תחבורה:אין טיסות ישירות מישראל להלסינקי, לרוב יש לטוס לסטוקהולם בירת שבדיה ומשם להגיע להלסינקי. בעיר עצמה התחבורה זולה ונוחה מאוד. אוטובוסים, רכבות ורכבת תחתית מקשרות כל פינה בעיר וניתן להגיע בקלות מיעד אל יעד. הכרטיסים אחידים לכל רשתות התחבורה בעיר ולכן ניתן לנוע בקלות ולהחליף אמצעי תחבורה אם רכשתם כרטיס יומי או תלת יומי לתחבורה של הלסינקי.

הלסינקי – מידע כללי

הלסינקי היא בירת פינלנד והבעיר הגדולה ביותר ברפובליקה של פינלנד. היא ממוקמת לחופיה הדרומיים של פינלנד ונחשבת לעיר הנמל המרכזית של המדינה. העיר הוקמה במאה ה-16 ורק במאה ה-19 בשנת 1812 הוחלט להכריז עליה כבירתה של פינלנד. על אף שהיא נחשבת לעיר הגדולה ביותר בפינלנד הטיול בהלסינקי מרגיש כטיול בעיירה קטנה ונעימה. מרוכזים בה כל מבני השלטון של הרפובליקה הפינית, פארקים, אגמים, מבני תרבות מרכזיים כמו המוזיאונים הלאומיים של פינלנד לאומנות, היסטוריה ועוד. הלסינקי היא השער של פינלנד אל העולם, רוב הטיסות ככולן נוחתות בהלסינקי עצמה ומרבית התיירים מתמקדים בביקורם במדינה בהלסינקי.

הלסינקי – מה לראות ומה לעשות?

פארק אספלנדי (Esplanadi Park)זוהי הריאה הירוקה של הלסינקי. פארק אספלנדי הוא אחד המרכזים האהובים על המקומיים והתיירים בהלסינקי. מדובר על פארק רחב ידיים שנבנה עוד בתחילת המאה ומהווה אבן שואבת לכל מי שאוהב לטייל בטבע, לנשום אוויר צח וליהנות מהנופים הירוקים והאגמים הנפלאים של הפארק.

המבצר של סואומנלינה (Suomenlinna Sveaborg)סואומנלינה הוא שמו של מבצר ימי עתיק הבנוי אל מול חופי הלסינקי על אי. הוא נבנה במאה ה-18 עת הייתה פינלנד תחת כיבוש שבדי. המבצר המרהיב הוגדר על ידי ארגון אונסק"ו כאתר מורשת עולמי ומאז הפך להיות אחד מאתרי התיירות הפופולאריים בהלסינקי ובפינלנד כולה. קו מעבורות מקשר בין הלסינקי לסואומנלינה אשר לצד המבצר מתפקדת גם כמעין עיירה או פרבר של הלסינקי עצמו. המבצר משמש היום כאתר תיירות עם הרבה בתי קפה ומסעדות יש כאן המון מה לעשות וכיף להסתובב גם באזור המבצר וגם ברחבי סאומנלינה לאורך כל שעות היום.

כיכר השוק (Kauppatori)לב ליבה של הלסינקי הוא ללא ספק כיכר השוק שלה. מדהים לראות איך השוק מתעורר לחיים מידי בוקר, עשרות רוכלים פורסים את מרכולתם. ניתן למצוא כאן מלאכות יד, יצירות אומנות וגם דייגים שמציעים את הדגים שנמשו זה עתה מן הים. מדהים עוד יותר לבקר בשוק של הלסינקי בחורף, גם אז הרוכלים לא מתעצלים ובאים מידי בוקר בקור המקפיא על מנת לפרוס את מרכולתם. והפינים, מגיעים אל השוק לקנות! שום קור מקפיא לא יפחיד פיני איתן!

גן החיות של הלסינקי (Krokeasaari)גן העדן לאוהבי החיות המצוי ממש בלב הלסינקי. גן החיות הוותיק של הלסינקי פתוח לקהל הרחב כבר מסוף המאה ה-19 הוא מכיל סוגים שונים ומגוונים של בעלי חיים. גן החיות הוא אטרקציה נפלאה בעיקר למשפחות עם ילדים. גן החיות פתוח לאורך כל השנה (בשעות משתנות) והמחירים נעים בין 10 יורו למבוגר ל-5 יורו לילד. (לפרטים נוספים: אתר האינטרנט של גן החיות http://www.korkeasaari.fi/en/services/visitorinformation).

המוזיאון הלאומי של פינלנד (National Museum Of Finland)לכל חובבי ההיסטוריה שביניכם המוזיאון הלאומי של פינלנד אוצר בתוכו ומציג לתיירים המבקרים בו את כל ההיסטוריה של העם הפיני עם רגל אחת בתצוגה מעניינת ומרהיבה. התצוגה לוקחת את המבקרים לראשית ימי ההתיישבות באזור פינלנד מהתקופה הפרה היסטורית ועד היום. התערוכות המוצגות במוזיאון משלבות מוצגים היסטוריים שונים כמו שרידים ארכיאולוגים תוצרי תרבות ומסמכים ומוצגים בעלי חשיבות היסטורית לאומית גבוהה לעם הפיני.

לונה פארק ליאמאקיLinnanmaki Amusement Park))- הלונה פארק של הלסינקי הוא חוויה נפלאה עבור כל המשפחה, אך כמובן שהילדים מוצאים בו את מירב העניין. הלונה פארק במכיל עשרות מתקנים שונים ומגוונים לילדים לובש חג לפי עונות השנה. הפארק פתוח לכל אורך השנה כאשר בחורף הוא מתאפיין במתקנים ייחודיים לחורף ואווירה חורפית ומושלגת. מומלץ לבדוק את שעות הפתיחה של הפארק כי הן משתנות לפי עונות השנה. (לפרטים נוספים: http://linnanmaki.fi/en/).

צילומים: Thermos, Pöllö, Joni Karppinen, Marcela

הוסף תגובה