אנגליה

אנגליה

אנגליה – כרטיס ביקור

שם מלא: אנגליה (England)
עיר בירה: לונדון
משטר: מונרכיה פרלמנטארית
שטח: 130,395 קמ"ר
אוכלוסייה:49,000,000 נפש
מטבע: לירה שטרלינג
שעון:שעון אנגליה מאחר את שעון ישראל בשעה אחת.
שפה: אנגלית
תחבורה:אנגליה מרושתת היטב מבחינת כבישים ואוטוסטראדות המחברים את הערים הגדולות שלה בנוחות כך שניתן לשכור רכב ולטייל בקלות מיעד ליעד. השילוט באנגלית ונוח מאוד, עם זאת זכרו שבאנגליה נוהגים בצד שמאל של הכביש וכל מערכת התמרורים והנתיבים הפוכה מבישראל בשל כך, יש צורך להתרגל ועל כן נהגו בזהירות. בנוסף מערכת מסילות הברזל של אנגליה היא אופציה נוחה אך זולה להתנייד בקלות מעיר לעיר ומיעד ליעד. בתוככי הערים לרוב יש מערכות של רכבות תחתיות אשר הבולטת בהם היא כמובן האנדרגראונד בלונדון הבירה.
 
אנגליה – מידע כללי
אנגליה היא מדינה הנחשבת כחלק מבין החלקים של הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד. אנגליה מהווה את המרכיב הגדול והמרכזי של הממלכה המאוחדת הן מבחינת שטח והן מבחינת אוכלוסייה והיא תופסת את החלק הארי משטחו של חצי האי הבריטי עליו היא ממוקמת. בירתה של אנגליה, לונדון, היא גם בירתה של הממלכה המאוחדת בכללותה ומקום מושבה של מלכת בריטניה, אליזבת' השנייה, היושבת דרך קבע בארמון באקינגהאם הממוקם בלב לונדון.
 
בשל מרכזיותה של אנגליה בשלטון המלוכני הכולל של הכתר הבריטי היא מתייחדת בכך שהיא נעדרת מוסדות אוטונומיים המנהלים את אנגליה באופן מקומי (וזאת בשונה מיתר חלקי הממלכה המאוחדת כמו סקוטלנד אירלנד ואחרים שבעלי פרלמנט מקומי ועצמאי). אנגליה משתמשת במוסדות המחוקקים ומוסדות הממשלה של הממלכה המאוחדת כולה. עם זאת מבחינה פנימית אנגליה מחולקת למחוזות לפי האזורים הגיאוגרפים כאשר המחוז המרכזי והחשוב ביותר הוא מחוז לונדון רבתי שמהווה גם את מרכז אנגליה הן מבחינה שלטונית והן מבחינה תרבותית ולפיכך גם מושך אליו את רוב התיירים שמתמקדים בעיקר (ויש לומר שלא בצדק) רק בלונדון הבירה.
 
הגיאוגרפיה של אנגליה מתאפיינת בגבעות נמוכות באזוריה הדרומיים של המדינה ובמרכזה. ככל שמצפינים לכיוון גבולה של אנגליה עם סקוטלנד הופכות הגבעות להרים גבוהים של ממש. אזורים אלו בצפון אנגליה זוכים להרבה פחות מבקרים, אך הם בהחלט ראויים לביקור וזאת בשל המרחבים הירוקים, הנהרות הזורמים והנופים עוצרי הנשימה של צפון אנגליה. אלו אזורי הטבע היפים ביותר של אנגליה, ומי שרוצה מלבד ערים גדולות ופופולאריות כמו לונדון גם לטעום את האווירה הכפרית של אנגליה מוטב שיצא מהמסגרת האורבאנית וירחיק אל האזורים הכפריים שבצפון המדינה.
 
אנגליה – מה לראות ומה לעשות?

לונדון (London) בירתה של הממלכה הבריטית המאוחדת, העיר הגדולה ביותר באנגליה ואחת הבירות הפופולאריות והמתוירות ביותר באירופה ובעולם כיום. לונדון מציעה המון אטרקציות למבקרים בה: שלל מוזיאונים וביניהם המוזיאון הבריטי (The British Museum)הגלריה הלאומית (The National Gallery)מוזיאון השעווה מאדם טוסו (Madam Tussauds)ואחרים. בנוסף לונדון מתפארת בשלל מבנים עתיקים, כנסיות וקתדראלות מפורסמות כמו כנסיית ווסמינסטר המרשימה (Westminster Abby)וארמונות ומבנים של בית המלוכה הבריטי כמו ארמון באקינגהאם המרשים (Buckingham Palace). לצד כל אלה לא ניתן להתעלם ממבני השלטונות המרכזיים של בריטניה כמו בית הלורדים שממנו מזדקר גם מגדל ה"ביג בן" שהוא אולי השעון המפורסם ביותר בעולם, בית הנבחרים הבריטי, רחוב דאונינג 10 בו גר ראש ממשלת בריטניה ועוד. בנוסף לונדון מלאה בפארקים ירוקים המהווים אזורים נפלאים לבילוי לאורך כל ימות בשנה ובפרט בעונות המעבר, בסתיו כאשר כל העצים נצבעים בצבעי שלכת מרהיבה ובאביב כאשר כל הפארק מוריק שוב לאחר תרדמת החורף.

 

ברמינגהם (Birmingham) העיר השנייה בגדולה באנגליה (עם כי בפער ניכר אחרי הבירה לונדון). ממוקמת במרכז אנגליה ומהווה את אחד ממרכזי המחסר והתעשייה החשובים של אנגליה בפרט והממלכה המאוחדת בכלל. לצד אזורי המסחר הרבים שבה ברמינגהם גם עשירה במבנים ישנים ועתיקים אשר חלקם עומדים על תילם עוד מתקופת ימי הביניים כמו כנסיית סנט' מרטין (St. Martin In The Bell Ring)חלקם נבנו בתקופת הבנייה מואצת של ברמינגהם בתקופת המהפכה התעשייתית וחלקם בעלי סגנון ארכיטקטוני מודרני ויומרני בעל מוטיבים עתידניים כמו מרכז בולרינד (Bullrind)שנחשב כיום לאחד מאזורי הבילוי הפופולאריים של ברמינגהם. מרכזי תיירות נוספים פופולאריים בברמינגהם הם אזור ברינליפלייס (Brindleyplace)אשר נפתח במתחם תעלות המים המשוקמות של ברמינגהם ומכיל שורה של מסעדות, בתי קפה ואף את מוזיאון הטבע הימי של ברמינגהם. בנוסף מתחם מיילבוקס (Mailbox)הוא מתחם הבילויים היוקרתי של העיר, המכיל חנויות אופנה של מעצבי יוקרה כמו גם מבני מגורים יוקרתיים באחד האזורים האמידים ביותר של ברמינגהם.

 

מנצ'סטר (Manchester) העיר השנייה בחשיבותה באנגליה לאחר לונדון הבירה, נחשבת לשנייה ללונדון מבחינת התיירים המבקרים בה  מידי שנה וזאת לא במקרה. מנצ'סטר היא ללא ספק מרכז תרבותי והיסטורי בריטי חשוב ויש בה המון מה לעשות. מבנים רבים וכנסיות מהתקופה הג'ורג'יאנית ומהתקופה הוויקטוריאנית מפארים אותה וסגנון בנייה ייחודי אשר ברובו מבוסס על אבנים אדומות שהפכו לאחד מסמליה המיוחדים של הארכיטקטורה במנצ'סטר. מוזיאונים רבים נמצאים בה כמו מוזיאון המדע והתעשייה, מוזיאון התחבורה, מוזיאון מנצ'סטר, גלריית האומנות של מנצ'סטר ואפילו המוזיאון היהודי של מנצ'סטר. הכניסה לכל המוזיאונים חופשית ובחינם. אחד מתחומיה תרבות הבולטים במנצ'סטר הוא הכדורגל. קובצת מנצ'סטר יונייטד שנחשבת לאחת הקבוצות הטובות באנגליה ובאירופה משחקת באצטדיון אולד טרפורד שהוא איצטדיון הבית שלה. ניתן לבקר באצטדיון וכמובן לנסות למצוא כרטיסים למשחקי הקבוצה שלרוב כולם Sold Outזמן רב לפני התקיימותם. במנצ'סטר אזורי קניות ובילויים רבים יש בה קניונים רחבי ידיים כמו קניון טרפורד ורחובות של חנויות ובתי כולבו מפורסמים כמו רחוב דינסגייט (Deansgate). בשעות הלילה מתעוררים אזורי הבילוי של מנצ'סטר לחיים ומציעים מגוון אתרי בילוי, מסעדות, פאבים בארים ושלל מועדוני ריקודים.

 

ליברפול (Liverpool) ליברפול היא עיר הנמל השנייה בגודלה ובחשיבותה באנגליה. העיר הוכרה בשנת 2004 על ידי ארגון אונסק"ו כמרכז מורשת עולמית וזו בשל תרומתה ומרכזיותה בהתפתחות המסחר הימי לאורך ההיסטוריה. הנמל של ליברפול הוא גדול ויפה במיוחד, מומלץ לבקר בעיקר בחלקים העתיקים יותר שלו ולהתרשם מהיופי שלהם בעיקר באזור רציף אלברט המפורסם. ליברפול קנתה לעצמה גם שם עולמי בזכות להקת הביטלס שהוקמה בה בשנות ה-60 על ידי חבורה של צעירים שהפכו להיות לימים אחת מהלהקות המשפיעות והמפורסמות ביותר בעולם. בנוסף קבוצת הכדורגל של ליברפול מהווה את אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים והמפוארים ביותר באנגליה ולכן מומלץ לנסות ולמצוא לכם כרטיסים למשחק כדורגל של קבוצת ליברפול המקומית.

 

אוקספורד (Oxford) אחת מהערים האוניברסיטאיות המפורסמות ביותר בעולם. שמה של אוקספורד יצא למרחוק בזכות אוניברסיטת אוקספורד (Oxford University)שנחשבת לאוניברסיטה העתיקה ביותר בעולם דובר האנגלית. על פי הערכות שיעורים אוניברסיטאיים נערכו באוקספורד כבר מן המאה ה-11 ועד היום ממשיכה אוניברסיטת אוקספורד להוביל במדרג האוניברסיטאות הנחשבות ביותר בעולם ואשר הוציאו בוגרים מכובדים מבין כתליה אשר הפכו לימים להיות שועי העולם המודרני בשלל תחומים. לצד האוניברסיטה בה ניתן לבקר ולהתרשם מהמבנים העתיקים והאווירה הסטודנטיאלית המיוחדת במקום, באוקספורד עוד מגוון של מוזיאונים, מבנים עתיקים ומרכזי תרבות כיאה לאחת הערים התרבותיות והאקדמיות ביותר באנגליה ובאירופה.

צילומים: Tony Moorey, Anthony M, dennisredfield, DaniKauf

 
 

הוסף תגובה