קולומבו, סרי לנקה

קולומבו, סרי לנקה

קולומבו היא ללא ספק הבירה הבלתי רשמית של סרי לנקה. העיר שמהווה את מרכז החיים הפיננסיים והמסחריים של סרי לנקה כיום אינה מתחרה כלל עם הבירה האדמיניסטרטיבית של המדינה המצויה לא הרחק ממנה אך חיוורת ממנה בהרבה. קולומבו העיר השוקקת נושאת על גבה שרידים והיסטוריה של למעלה מאלפיים שנה ומהווה אתר תיירותי מעניין לתיירים המבקרים בה. עד שנת 1982 הייתה קולומבו הבירה של סרי לנקה הקולוניה (אז בכינוייה ציילון) אך כסמל לסיום העידן הקולוניאליסטי שבה איבדה את מעמדה כבירה אך לא את בולטותה והיותה אחת הערים התוססות המרתקות והמגוונות ביותר בסרי לנקה.
 
קולומבו היא עיר נמל, פירוש שמה "נמל עלי המנגו" אף הוא מסמל את מיקומה האסטרטגי במרכזו של החוף המערבי של האי סרי לנקה. קל מאוד להתמצא בקולומבו, בחלקה הצפוני נמצא רובע פורט (Fort)זהו מרכז העסקים והמסחר הפיננסי של העיר. בהתאמה זהו גם האזור המפותח והחדשני, אך גם העמוס והפקוק של העיר. ממזרח לרובע פורט נמצא אזור בזאר פטה (Pettah Bazzar)זהו אזור השווקים והמסחר המסורתי של העיר. שם ניתן לחוות את הצבעוניות של קולומבו על כל שווקיה, הסחורות הריחות ושלל הטעמים. אזור נפלא נוסף לביקור תיירים בקולמבו הוא אזור "גאלה פייס גרין" (Galla Face Green)המצוי לאורך קו החוף הוא האזור הירוק והיפה של קולמבו. זהו כר נוח לשחקני הקריקט המקומיים ליהנות ממשחק, לילדים לשחק במדשאות, להעיף עפיפונים וליהנות מהזמן הפנוי ומחיי המשפחה. שכונת הסינמון גארדנז (Cinammon Gardens) היא השכונה היוקרתית של קולומבו שם תוכלו לחזות באחוזות היפות והמוריקות של עשירי העיר וטעום את טעם החיים הטובים של קולמבו. רוב הבתים כאן נותרו מהעידן הקולוניאליסטי, אז רוכזו כאן בתי האירופאים העשירים.
 
 
מה כדאי לראות ולעשות בקולומבו

תרבות
על אף שלעיתים ניכרים בקולומבו שיירי התרבות הקולוניאליסטית הפורטוגזית המערבית ששלטה כאן שנים רבות, אין ספק שקולומבו היא בירת התרבות של סרי לנקה. יש בה את המוזיאון הלאומי של סרי לנקה המאגד תחתיו את יצירות האומנות לאורך ההיסטוריה המקומית, פריטים היסטוריים ושאר תוצרי תרבות של העם שבעבר היה תחת שליטה אירופאית וכיום עצמאי וזוכה להתעוררות ותחייה תרבותית מחודשת. לצד המוזיאון הלאומי המתרכז בתרבות המקומית ישנו גם מוזיאון התקופה ההולנדית המאגד תחתיו את השרידים ההיסטוריים ותיעודה של תקופת הקולוניאליזם בסרי לנקה אז הייתה המדינה תחת שלטון הולנדי.  בנוסף ישנה גם הגלריה הלאומית בה מוצגות תערוכות מתחלפות של אומנים מקומיים ברוח האומנות המקורית המקומית של סרי לנקה.

טיולים
קולומבו מהווה לרוב יעד מעבר בשל הנחיתה לא הרחק מנה בשדה התעופה הבינלאומי וכיעד התארגנות ויציאה לטיולים ברחבי סרי לנקה. עם זאת טיול יומי בעיר קולומבו נוח וקל מאוד וניתן לעשותו ברגל או בריקשה אם תרצו לדלג בקלות בין האזורים השונים בעיר. מומלץ לצאת לסיור רגלי באזור הפורט, באזור בזאר פטה שם ניתן לעצור להפסקת צהריים ולארוחת צהריים של אוכל מקומי ובשעות אחר הצהריים ועד השקיעה לבלות באזור הגאלה פייס גרין הפופולארי גם בקרב המקומיים בעיקר בסופי שבוע.

איך מגיעים
שדה התעופה הבינלאומי היחידי של סרי לנקה מצוי בקולומבו, ולכן ההגעה לכאן קלה מאוד ממגוון יעדים באירופה. יש חברות תעופה רבות שטסות לקולומבו ממגוון יעדים כולל יעדים במזרח הרחוק (אם במקרה אתם מתכננים להגיע לסרי לנקה לאחר ביקור במזרח ולא ישירות מישראל). לאחר הנחיתה בשדה התעופה של קולומבו רכבת תיקח אתכם מהשדה המרוחק ממרכז העיר לתוך קולומבו עצמה (50-100 רופי לאדם). בתוך קולומבו הדרך להתנייד היא באמצעות ריקשות, מוניות או אוטובוסים. הריקשות הן הנוחות והיעילות ביותר ומצליחות לגבור על עומסי התנועה בקולמבו בצורה היעילה ביותר.

מחירים
קולמבו אינה יקרה במיוחד מבחינת רמת המחירים שבה, ואולי אפילו ניתן לומר שמדובר על אזור די זול. מחירי מלונות יכולים לנוע בין 20-40 דולרים ללילה לזוג במלון פשוט, עם זאת ניתן גם ללון במלונות מפוארים במחירים של 100 דולרים ואף יותר. ארוחה במסעדה עולה כ-10-15 דולרים לזוג.

אוכל
בשל קרבתה של קולומבו לחוף הים והיותה עיר נמל המסעדות הטובות שלה המגישות אוכל מקומי מבססות עצמן על טהרת מאכלי הים והדגים. עם זאת בהשפעת ארצות המזרח הרחוק ניתן למצוא בקולומבו גם לא מעט מסעדות בסגנון הודי ואסיאתי. בשל היותה של קולומבו עיר עסקים מרכזית בסרי לנקה היא מאוד מגוונת מבחינת מסעדות. ניתן למצוא בה החל ממסעדות יוקרה ברמה גבוהה (אך בהשוואה למטבעות מערביים במחירים סבירים) וכלה במסעדות מקומיות מאוד זולות כמו גם דוכני אוכל בשווקים.

מזג אוויר בקולומבו
ככלל מזג האוויר בקולמבו חם ולח לאורך רוב ימות השנה. העונה הגשומה המאופיינת באחוזי לחות גבוהים וגשמי המונסון הכבדים היא בין מאי לאוגוסט. החודשים בין פברואר לאפריל היא העונה היבשה והנוחה יותר לטיולים, עם כי מטילים רבים מגיעים לכאן גם בעונה הגשומה אך אז יש להיערך לגשמי מונסון כבדים לעיתים ולסופות טרופיות שעלולות לפגום בחוויית הטיול.

צילומים: Nuwan Gamage, Aksam Zarook, Shamli071, Soman

הוסף תגובה