קולאבה, מומבאי

קולאבה, מומבאי

אזור קולאבה הוא האזור התיירותי ביותר במומבאי, בו מתרכזים רוב התיירים המבקרים בעיר. אזור קולאבה ממוקם בחלקה הדרומי של מומבאי על חצי האי. אטרקציות רבות מתוך האטרקציות התיירותיות של מומבאי מרוכזות באזור זה של העיר ועל כן אין זה פלא כי רוב זמן שהותכם תבלו באזור זה. אזור קולאבה מלא במקומות לינה: הוסטלים וגסטהאוסים, מסעדות ובית קפה בסגנון הודי כמו גם שווקים, אזורי בילוי ושאר מוקדי עניין. באזור קולאבה גם תוכלו למצוא את מלון הטאג' מאהאל הוא המלון המפואר ביותר במומבאי ובו מתארחים עשירי העולם שבאים לביקור בעיר.
 
קולאבה – מה כדאי לראות

השער להודו (Gateway To India)מדובר על שער ענק המעוצב בצורה קשתית. מדובר על מבנה מאוד מרשים שרבים התיירים שאוהבים להצטלם מתחתיו. "השער להודו" מתנשא לגובה של 26 מטרים והוא ללא ספק מונומנט מאוד מרשים. מקור המבנה הוא בביקורו של המלך ג'ורג' החמישי בהודו במאה ה-19, כאשר הייתה הודו תחת הכיבוש הקולוניאליסטי הבריטי. מאז תום הקולוניאליזם נותר השער כשריד היסטורי וסמל תרבותי חשוב בעיר. בקרבת השער נמצא שוק רחב ידיים בו ניתן למצוא מכל הבא ליד וגם אזור של תיאטרון רחוב ומופעים. אזור "השער של הודו" הוא אחד המפורסמים בעיר אם לא בהודו כולה והרבה מסרטי "בוליווד" מצולמים כאן, לכן אל תתפלאו אם תמצאו את עצמכם כחלק מאתר צילומים אחד כל של סרט בוליוודי מצליח.

 

רחוב קולאבה קוואזי(Colaba Causeway Road)-  השוק המרכזי של אזור קולאבה. תמצאו כאן מידי יום עשרות רבות של דוכנים המציעים מגוון מוצרכים ומצרכים. רוכלים רבים פורשים כאן את מרכולתם וניתן למצוא כאן הכל: החל מירקות פירות בשר ודגים, וכלה במזכרות שונות, מתנות והמון שטויות. לצד השווקים תוכלו גם למצוא חנויות קבועות המוצבות לאורכו של הרחוב הנפרש לאורכו של קו החוף, כך שגם אם לא חפצה נפשכם בשום דבר לקנות, טיול באזור זה יכול להיות יפה ומיוחד.

 

רציף סאסון (Sassoon Dock)אזור זה הוא הרציף הפעיל ביותר של דייגי מומבאי, היוצאים בלילה אל הים על מנת לפרוש רשתות ולדוג דגים. עם חזרתם מידי בוקר על הרציף הם פורשים את הדגים שהביאו עימם מלב ים, ממיינים אותם בשמש ומותירים אותם להתייבש בשמש, על מנת שיהפכו להיות ה"בומביל"- הדגים המיובשים שהם אחת ממנות השף במסעדות של מומבאי, כמובן אחרי שטוגנו בשמן עמוק.

 

מלון טאג' מאהאל (Taj Mahal Palace & Hotel)שימו לב! אין מדובר במקדש הטאג' מאהאל המפורסם המצוי הרחק הרחק מכאן, אלא מדובר על מלון דמוי האתר המקורי, אשר עשירי הודו והעולם באים ללון בו. אומנם אם אתם "מטיילים מן השורה" ספק אם תוכלו להרשות לעצכם ללון במלון היוקרתי והיפה ביותר במומבאי, אך טיול קצר במלון רחב הידיים ובלובי המפואר שלו הם בחינם. המלון הזה היה גם היעד למתקפת הטרור הרצחנית שהתרחשה במומבאי בשנת 2008, והוא עבר מאז שיפוץ מאסיבי וכיום לא נותרו עוד שרידים למעשה הזוועה שנעשו פה לפני מספר שנים. ביקר במלון זו הזדמנות נפלאה ליהנות מהפאר המרהיב של עשירי מומבאי (וכן.. גם קצת להתקרר במזגן ביום קיץ חם!)

 

מגדל התצפית של קולאבה (Colaba Observatory)המבנה העתיק הממוקם על חצי האי באזור קולבה הוא בן למעלה מ-150 שנה. הוא נבנה במחצית המאה ה-19 ועד היום עומד על תילו. לאורך השנים החליף מספר ייעודים וכיום הוא נמצא כמגדל תצפית אליו ניתן לעלות ולהשקיף ממנו על כל הנוף הנשקף ועל העיר מומבאי הנפרשת לרגליו.

 

הקתדראלה של השם הקדוש (The Cathedral Of The Holy Name)הקתדראלה הגדולה היא המרכז הקתולי הנוצרי באזור זה של העיר. ניתן להתרשם מהמבנה הגדול והמרשים, הקתדראלה מתפארת באולם תפילה מרכזי מהודר, עם ציורי קיר וחלונות וויטראז'. הקתדראלה עדיין פעילה ומתקיימות בה תפילות מידי יום ותפילה מרכזית בסופי השבוע.

 

המגדלור של קולאבה (Prong's Lighthouse)קולאבה השוכנת על חצי האי בדרום מומבאי היא גם הנקודה הדרומית ביותר של העיר. על כן הוקם בה בשנת 1875 המגדלור על ידי הבריטים על מנת להבטיח את בטיחות השיט באזור. ניתן לבקר באזור המגדלור אך הגישה אליו אפשרית רק בזמן השפל, בעת הגאות הגישה אליו בלתי אפשרית כלל.

 
מחירים:
מחירי המחייה באזור קולאבה הם יותר יקרים מאשר בשאר החלקים של מומבאי ובוודאי שבהשוואה להודו כולה. אזור זה הידוע בתור האזור התיירותי של העיר נחשב לאזור היקר של העיר. המלונות כאן הם היקרים ביותר, עלויות הלינה ללילה גם בגסטהאוסים זולים, יותר יקרה בהשוואה ליתר מוקמות הלינה בעיר. עם זאת עדיין ניתן למצוא כאן מקומות לינה סבירים.
 
מזג האוויר:
מזג האוויר באזור קולאבה כמו גם במומבי כולה הוא חם (ויש יוסיפו מגעיל…) אחוזי הלחות גבוהים מאוד לאורך כל ימות השנה. הטמפרטורות במומבאי לא יורדות לעיתים קרובות מ-30 מעלות. הלילות כאן אף הם חמים במיוחד. בשל קרבתה של קולאבה לחוף הים (שכן מדובר על מעין חצי אי) אחוזי הלחות כאן הם גבוהים במיוחד. עונת המונסונים (העונה הגשומה) במומבאי היא בין החודשים יוני לספטמבר, בזמן זה רוב התיירים בוחרים שלא לשהות באזור שכן הגשמים כבדים מאוד ונמשכים לאורך כל היום.
 
איך מגיעים:
בשל מרכזיותה של קולאבה במומבאי, מאוד קל להגיע אליה. כנראה שתמצאו את עצמכם "מובלים" לכאן משדה התעופה הבינלאומי של מומבאי (שם סביר שתנחתו מטיסתכם מישראל או מיעדים אחרים בהודו). קווי אוטובוס, נהגי מוניות ונהגי ריקשות ישמחו להסיע אתכם אל אזור התיירות של קולאבה, רבים גם יפנו אתכם אוטומאטית לפה, כי באזור זה מצויים כל בתי המלון והגסטהאוסים שמשלמים להם על מנת שיביאו אליהם כמה שיותר תיירים.

צילומים: Appaiah, Jonathan Cardy, Surendra Chaurasiya

הוסף תגובה