הפארק הלאומי טונגרירו, ניו זילנד

הפארק הלאומי טונגרירו, ניו זילנד

הפארק הלאומי טונגרירו (Tongariro National Park)הוא שמורת טבע רחבת ידיים המשתרעת באזור מרכזו של האי הצפוני בניו זילנד. הפארק הלאומי משתרע על פני שטח עצום של 796 קילומטרים רבועים בשל ייחודו ויופיו הוכרז כבר בסוף המאה ה-19 כפארק לאומי והיה בכך לפארק הלאומי הראשון שהוכרז ברחבי ניו זילנד ולרביעי בעולם כולו. הפארק הוכרז גם על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית מטעמי טבע ותרבות.
 
הפארק רחב הידיים מכיל צורות שונות של מבנים גיאולוגים ויש בו לא מעט פעילות וולקאנית תת קרקעית המתבטאת גם בהרי געש פעילים הפזורים בשטחו ביניהם רואפהו, נגאורוהו, וטונגרירו. הרי הגעש הללו שוקקים פעילות וולקאנית וההתפרצות הממשית האחרונה באזור הייתה של הר הגעש רואפהו בשנת 1996. לצד הרי הגש ברחבי הפארק פזורים גם שמונה קרחונים מרהיבים שנחשבים לקרחונים היחידים הנמצאים באי הצפוני של ניו זילנד.
 
בפארק הלאומי של טונגרירו מינים רבים של בעלי חיים, והפארק רחב הידיים מהווה בית גידול לעופות, יונקים, חיות בר ומיני חרקים ורמשים. כולם מקיימים כאן קהילה אקולוגית שלמה ולכן מהווה הפארק אזור נפלא לשימור מינים וזנים נדירים אשר חלקם מצויים בסכנת הכחדה.
 
בפארק יש מרכזי אינפורמציה לתיירים וניתן להתייעץ בהם אילו טראקים ניתן לעשות בהתאם לכמות הזמן העומדת לרשותכם ובהתאם לתנאי מזג האוויר ולעונות השנה. הפארק יפה בכל ימות השנה ובכל עונה יש משהו אחר שהופך אותו לאטרקטיבי. ישנם מסלולי טיולים של מספר ימים ומסלולי טיולים חד יומיים ואף של מספר שעות בלבד. יש מגוון רחב מאוד של אפשרויות וניתן ליהנות בפארק בין אם תבחרו לעשות מסלולים ברגל או באמצעות רכב.
 
 
מה לעשות בפארק טונגרירו

 

Tongariro Crossing – הטרק המפורסם ביותר באזור פארק טונגרירו הוא טרק ה-Tongariro Crossingשהוא בדרך כלל טרק שנחשב כ"טרק חד יומי", אומנם אורכו הוא 17 ק"מ אך בהחלט ניתן להספיק לעשות זאת ביום אחד. מדובר על טרק מרהיב שחוצה את הפארק באזור של הר הגעש טונגרירו וכולל גם טיפוס על הרי געש נפלאים, כולל גם נופים עוצרי נשימה של בריכות ומקווי מים נהדרים. הטראק יוצא מהעיר טאופו (Taupo)ומכיוון שהמסלול איננו מעגלי, מומלץ לצאת עם ההסעות הרשמיות שיורידו אתכם בנקודת הפתיחה של הטראק וימתינו לכם בנקודת האיסוף בסוף היום.

 

Mount Doom – לחובבי "שר הטבעות" הר הנגאורוהו הוא "הר האבדון" שמככב בטרילוגיית "שר הטבעות". בעלייה להר בוודאי תוכלו לזהות שבאזור זה צולמו מספר סצנות וביניהן גם סצנת בסרט הפתיחה "שר הטבעות – שני הצריחים".

 

טרק סובב הר הרואפהו(Round The Mountain Track)  – זהו הטרק הארוך ביותר באזור הפארק הלאומי. אורכו בין שלושה עד שישה ימים והוא כולל מסלול הלילה יפיפייה מסביב להר הגעש רואפהו.

 

אתר הסקי וקאפאפא (Whakapapa) – עונת השלגים בפארק טונגרירו היא בין סוף יוני ועד תחילת נובמבר. על אף שברחבי הפארק כשמונה קרחונים ויש בו פסגות שנותרות מושלגות לאורך כל השנה, אתר הסקי הפופולארי ביותר (ויש לומר גם היחיד באופן רשמי לפחות) הוא באזור של וקאפאפא שממוקם במדרונות הצפון מערביים של הר הרואפהו. באזור זה יש לא מעט מועדוני סקי (רובם פתוחים לקהל הרחב, מעטים הם מועדוני חברים סגורים), ניתן לשכור ציוד במקום ולהתחיל לגלוש. ישנם מסלולים גם למתחילים וגם למתקדמים.

 

טראק מפלי ויטונגה(Waitonga Falls Track) – זהו טראק קצר של שעה וחצי הליכה המוליך את המטיילים אל מפלי ויטונגה המרהיבים הנופלים מגובה של 39 מטרים אל בריכות מרהיבות. בדרך אל המפלים ניתן לחזות בנופים נפלאים ובצמחיה מרהיבה.

 
 

הוסף תגובה