איי מרשל

איי מרשל

איי מרשל היא מדינת איים קטנה הנמצאת באוקיינוס השקט צפונית מזרחית ליבשת אוסטרליה ומזרחית למדינת מיקרונזיה, ידידתנו הטובה. המדינה מורכבת למעשה  מ-29 אטולים ו-5 איים הפזורים על שטח נרחב מאוד. בין אותם אטולים ואיים פזורים עוד איים קטנים אשר גובהם מטרים ספורים מעל פני הקרקע והם כמובן לא מיושבים, אלא בדרך כלל מכילים אזורים של שוניות אלמוגים ייחודיות שכף רגל אדם לא דרכה באזורם. איי מרשל היא אחת המדינות הקטנות ביותר בעולם. אוכלוסייתה מונה כ-63,000 תושבים בלבד. רוב התושבים מרוכזים בבירת המדינה מז'ורו שכולה יושבת על אטול אחד. בנוסף לעיר הבירה יש עוד ארבע נקודות ישוב נוספות וכל שאר האזורים לא מיושבים כלל אלא מכילים טבע בתולי ועוצר נשימה.
 
מה כדאי לראות ולעשות באיי מרשל

 רוב המרכזי התיירותי של איי מרשל מרוכז באטול מז'ורו של עיר הבירה. שם יש מספר מוזיאונים העוסקים בתרבות של בני איי מרשל, בהיסטוריה של האי ובקשר שלו לתקופה של בין שתי מלחמות העולם והניסויים הגרעיניים שלאחר מלחמת העולם השנייה. אתרים נוספים מעיינים באטול מז'ורו הם פארק השלום הירוק ורחב הידיים, ומבנה הקפיטול בו נמצא מרכז השלטון של איי מרשל שהיא למעשה רפובליקה בה צורת המשטר היא שילוב של רפובליקה נשיאותית עם רפובליקה פרלמנטרית.
 
ארצות הברית ביצעה באזור איי מרשל מספר ניסויים גרעיניים קטלניים סביב אטול בקיני אשר הסבו לו נזקים קטלניים. כיום האזור כבר נקי מנשורת רדיו אקטיבית וניתן לבקר אף בו ולהתרשם מאתרי הניסויים כמו גם משרידים של כלי תחבורה צבאיים ומבנים צבאיים שהותירו כאן צבא ארצות הברית. עד היום משמש אטול קוואג'לין כאתר ניסויים של ארצות הברית בטילים (כיום לא גרעיניים על מנת שלא להסב נזק לסביבה). אטול קואג'לין הוא האטול הגדול ביותר בעולם והוא מושך אליו תיירים בנקודות בהן ניתן לטייל בו ושאינן חסומות בידי צבא ארצות הברית.
 
אם אינכם מתעניינים בהיסטוריה ובאנתרופולוגיה של בני איי מרשל כנראה שהגעתם הרחק כל כך על מנת להשתזף וליהנות מהנופים היפים ויותר מכך מהחופים היפים של איי מרשל. כל אי במדינה הזעירה מלא באיים שטופי שמש המזמינים את התיירים לרבוץ בהם וליהנות עד בלי די מהחולות הלבנים, מהשמש הזורחת ומהאקלים הטרופי.
 
בתוככי האיים ניתן למצוא שמורות טבע, יערות גשם עבותים מכילים בעלי חיים ייחודיים לתא שטח זה. מומלץ לא להתעצל לעזוב את קו החוף ולהיכנס לתוככי הג'ונגלים באיים על מנת לראות את החי והצומח הייחודיים של איי מרשל. מינים רבים של בעלי חיים כמו גם של ציפורים ועופות ייחודיים נמצאים בתוככי האיים. האטולים טאונגי וביקר הם איים הידועים באוכלוסיית הציפורים המגוונת והנדירה שבהם, ולכן אם אתם חובבי ציפורים זה כנראה בדיוק המקום בשבילכם.
 
אנשי איי מרשל אוהבים מאוד ואף מצטיינים בספורט מים. מגוון פעילויות אקסטרים שקשורים למים ולחופים מוצעים כמעט בכל אטול בעל אופי תיירותי. מועדוני צלילה רבים מציעים המוני אתרי צלילה אופציונאליים. אזור זה העשיר מאוד בדגה ייחודית ובאלמוגים נפלאים, מהווה כר נוח לחובבי צלילה ליהנות מפעילות ימית ענפה. גם למי שאינו חובב צלילה, ופחות מתחבר לצלילה מקצועית עם בלוני חמצן, יכולים לספק איי מרשל חוויה עוצרת נשימה של צלילה חובבנית באמצעות שנורקלים.  הכנסת הראש אל תוך המים גם רק עם שנורקל תחשוף בפניכם עולם מרהיב של מראות וצבעים שטרם ראיתם כמותו.
 
איך מגיעים
לא קיימות טיסות ישירות בין ישראל לבין איי מרשל בשל המרחק הרב. טיסות ליעד שכזה צריכות לעבור דרך אחת ממדינות אסיה ממנה ניתן לעלות לטיסת המשך לאיי מרשל, או טיסה לאוסטרליה ומשם טיסת המשך לאיי מרשל. אפשרות אחרת היא טיסה לארצות הברית ומשם טיסה לאיי מרשל (חברת קונטיננטל אירליינס מקיימת טיסות סדירות מהונלולו הוואי לאיי מרשל). שדה התעופה הבינלאומי המרכזי מצוי בבירה מז'ורו שם גם מתרכזים ונשארים רוב התיירים. התחבורה בין האיים האחרים המיושבים במדינה היא באמצעות חברת תעופה פנימית (Air Marshall Islands). בתנועה באי מז'ורו היא ברכבים, התחבורה הציבורית מבוססת בעיקר על מוניות שנוסעות ברחבי האטול. אם תרצו לשכור מכונית תוכלו לעשות את זה רק במז'ורו הבירה, ביתר האיים המיושבים לא ניתן לשכור רכב ויש להתבסס על התחבורה המקומית.

מחירים
בוודאי לא תפתיע אתכם העובדה שהטיסה לאיי מרשל היא חוויה יקרה במיוחד. היעד האקזוטי והמרוחק מאוד מישראל טומן בחובו לא מעט כסף על כרטיס טיסה ולא מעט שעות טיסה בדרך לבקר בערך בצד השני של העולם. עם זאת לאחר שכבר הגעתם לאיי מרשל המחייה בה יחסית זולה. עלויות הלינה כמו גם התחבורה והאוכל סבירים מאוד וזאת על אף שהמטבע המקומי הוא דולר אמריקני.

מזג אוויר באיי מרשל
האקלים הטרופי באיי מרשל מחלק את השנה לשתי עונות עיקריות העונה הרטובה והעונה היבשה. העונה היבשה (היא גם עונת התיירות) היא בין החודשים דצמבר ועד אפריל. בעוד העונה הרטובה היא בין החודשים מאי ועד נובמבר. אבל אל חשש. גם אם מזדמן לכם להגיע לאיי מרשל בעונה הרטובה, סביר להניח שהימים הגשומים שלכם יהיו ספורים בלבד. כמות המשקעים שיורדת באיים היא נמוכה מאוד, ובכל מקרה הטמפרטורה השוררת בהם היא של כ-27 מעלות בממוצע.

צילומים: Laura beach n' tree

הוסף תגובה